dinsdag 13 augustus 2013

Groter geluk bereik je met eenvoud

Boedda zei: "Groter geluk bereik je met eenvoud".
En eigenlijk is het ook best eenvoudig. Omdat ik meer bewust naar mijn geluksmomentjes kijk, vind ik er meer en  meer en geniet ik er dus ook meer van.                                                                          
Mijn gevoel van geluk is nu groter dan 2 dagen geleden, toen ik nog niet wist dat ik opeens dagelijks zou gaan bloggen. Ik wilde de wereld een beetje mooier maken en dan begin je dus bij jezelf :) Voor mij werkt dit blog dus enorm. Ik zou het iedereen willen aanraden; schrijf iedere dag je geluksmomentjes op! Hier op dit blog, op twitter met #geluksmomentje of gewoon voor jezelf, dat kan natuurlijk ook.                                                 Vanmiddag twitterde iemand dat ze zo blij wordt van mijn geluksmomentjes in haar tl en dat ze zelf ook anders gaat kijken naar haar dag. Dáár word ik dan weer heel gelukkig van; dat is wat ik wilde met mijn blog en twitter! Dat betekent niet dat ik nu dan dus ook maar stop, juist niet! Het bevestigt mijn gevoel dat ik verschil kan maken op deze wereld blijf me bewust van al mijn geluk (en met mijn 3 engelen van zoons om me heen is dat niet heel moeilijk..) en ik blijf het hier delen om een voorbeeld te zijn voor anderen en zo de wereld een ietsje mooier te maken.                                        
Samen met jou? Deel je ook jouw geluksmoment hier?
Mijn lievelings geluksmomenten van vandaag: De ochtendknuf met mijn zoon (6); nog slaapdronken wisselen we onze dromen uit en vertellen wat we vandaag willen gaan doen,
Het eerste geluksmoment dat vandaag via twitter met mij werd gedeeld,
Mijn Lief die heel mooi beoordeeld werd vandaag (wat ben ik blij voor en trots op hem) en mijn lieve engelen die met hun vriendjes/vriendinnetjes heerlijk aan het spelen waren. Een huis vol blije kinderen, wat wil je nog meer?

1 opmerking:

  1. Ja, ik had gelijk! Ik vind hetheel leuk om mee te lezen, om zelf bewuster om me heen te kijken en te genieten van mijn geluksmomentjes.
    Ik hoop dat je het volhoudt om elke dag te bloggen dan heb ik voorlopig iedere dag een geluksmomentje extra!

    BeantwoordenVerwijderen