maandag 26 augustus 2013

Dag 16 - Onderweg

Ik ben behoorlijk procesgericht ingesteld. Ik heb wél een soort doel nodig om te bepalen waar ik ongeveer heen wil, misschien is het meer een richting, dan een doel. Meestal is het de weg ernaartoe die mij het geluksgevoel geeft. Onderweg bepaal ik hoe en met wie en eventueel met wat voor omweg ik zal gaan. Fijn vind ik dat, onderweg krijg ik de gelegenheid om keuzes te maken, fouten te maken en vooral ook om stil te staan en te genieten van de wereld om me heen.  'Recht op je doel af' klinkt zo weinig flexibel, statisch. En als je er bent... Wat dàn?
Nee, ik ben meer van het proces. Meestal dan. Niet als het gaat om huishoudelijke taken. Dan kan ik niet snel genoeg bij mijn doel zijn; een schoon huis. En áls dat doel is bereikt, wat dàn? Genieten met een kopje koffie van het resultaat! Trots zijn op mezelf dat ik het, ondanks mijn weerstand, tóch heb gedaan. Mijn geluksmomentje van vandaag!
En ja, de zon scheen en ik heb mijn batterijtje weer heerlijk kunnen opladen vanmiddag. In de speeltuin met een koekjesblik, watertap en 6 tevreden spelende kinderen. Fijn!

Dit #geluksmomentje mag ik vandaag hier delen:
- @JessicaMaes_: @3ngelenblog
Hi! mijn geluksmomentje.. Toen ik het uitgeverscontract tekende... #happy #mannenpakkenofvrouwenhakken #palmslag  #tenpages

Geen opmerkingen:

Een reactie posten