dinsdag 20 augustus 2013

Dag 10 - Frambozenjam

Van al het fruit dat er bestaat vind ik frambozen het allerlekkerste. Ontzettend jammer voor mij dus dat die juist altijd zo duur zijn. Ik heb blijkbaar een dure smaak... Daarom plantte ik ruim 2 jaar geleden een frambozenplantje in een hoekje van de tuin. Mijn  verwachting was dat er binnen de kortste keren een enorme frambozenstruik zou ontstaan die zoveel frambozen zou dragen dat de takken het bijna niet meer konden houden. We zouden iedere dag bergen frambozen eten en zelfs genoeg overhouden om jam van te maken.... Ja, ik ben een dromer! Deze droom kwam niet uit, na wekenlang trouw water geven en dagelijks checken of er al frambozen groeiden gaf ik de hoop op. Het plantje was bruin, dor, schijnbaar levenloos en ik keek er niet meer naar om. Ik noemde hem 'mijn dode frambozenplantje' maar liet hem gewoon staan omdat hij mij wel herinnerde aan mijn fijne frambozendroom (en dat ik helemaal geen enthousiast in-de-tuinwerker ben speelde waarschijnlijk ook wel mee...)
En daar was vandaag opeens mijn geluksmomentje; er groeien twee dappere framboosjes aan mijn (kennelijk niet zo) dode frambozenplantje!
Ik begin opnieuw te dromen; volgend jaar homemade frambozenjam?
#Geluksmomentjes die ik mag delen vandaag:
- @Nynke_zint: @3ngelenblog Dat is grappig, ik had de hashtag #geluksmomentje zo maar bedacht in mijn tweet, niet wetende dat jij ze verzamelt! Leuk!
- @yvirich2: @3ngelenblog Goede morgen dit is n mooi geluksmoment zeg, wens je n fijne dag met heel veel momentjes :)
- @henkvanderzwaan: @nikkilovelife @3ngelenblog dit is zo herkenbaar LOL... (dat ging over candycrush)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten