vrijdag 23 augustus 2013

Dag 13 - Troostmadeliefjes

Een oud Keltische mythe vertelt dat madeliefjes vanuit de hemel door de zielen van overleden kinderen worden rondgestrooid op aarde. Dat zouden ze doen om hun ouders en anderen die rouwen op te vrolijken.
Sinds ik hierover heb gelezen kan ik geen madeliefje meer zien staan zonder daaraan te denken. Het maakt dat ik naar madeliefjes glimlach.
Voor mij is ieder madeliefje een geluksmomentje!
Een meisje van 15 is vandaag overleden aan kanker.
Een onvoorstelbaar verdriet voor iedereen die haar liefheeft. Ik kende haar niet, was via via gevraagd iets voor haar te doen, maar dat kan nu dus niet meer.
Ik ben er verdrietig van, voel me intens gelukkig met de gezondheid van mijn 3 Zoons, én tegelijk ben ik ook doodsbang dat hén ooit zoiets vreselijks zal overkomen.
Vier het leven, ieder moment. Koester het samen-zijn met hen van wie je houdt!
Mijn geluksmomentjes vandaag: de extra dikke knuffels van mijn Zoons die aanvoelen dat ik die wel kan gebruiken.
Deze #geluksmomentjes kreeg ik vandaag om te delen:
- Slaperig warm mannetje dat 's nachts gewapend met zijn hoofdkussen en lievelingknuffel fijn tegen me aankruipt #geluksmomentje @3ngelenblog
- @mirandadrubbel: @3ngelenblog als je lief na zes maanden ic en revalideren weer zijn eerste stappen zet #geluksmomentje
Een record aantal bloglezers vandaag! Fantastisch natuurlijk, maar geen idee hoe dat nu opeens zo kan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten