woensdag 4 september 2013

Dag 24 - 'Dikkertjes' bakken

Mijn Oma bakte vroeger 'dikkertjes' voor mij als ik op schoolreisje ging. Het is een soort pannenkoekje maar dan heel veel lekkerder, echt een traktatie!  Dat schoolreisdag de enige dag in het jaar was dat ze ze bakte maakte het echt superspeciaal.
Ik vond ze heerlijk om zelf op te eten, maar het bleek ook uitstekend ruilmateriaal te zijn. Ik kon ze met mijn klasgenootjes ruilen voor een broodje gebakken ei of lekkere krentenbol of wat ze maar bij zich hadden.
Morgen gaan mijn oudste twee Zoons op schoolreisje. Oudste mag eigen lunch meenemen en Middelste gaat frietjes lunchen.
Ik heb gisteren mijn Oma gebeld en het recept van de 'Dikkertjes' gekregen. Mijn geluksmomentje vandaag was dat ik ontdekte dat ik ze dus ook echt zelf kan maken en dat ze in de smaak vallen. Oudste krijgt er een paar mee op schoolreisje en de anderen mogen er bij het ontbijt alvast eentje snoepen.
Iedereen blij!
En nog een geluksmomentje dat ik wil delen: ik dacht dat mijn kadoabonnement op de Flow was afgelopen omdat ik geen nieuwe had gekregen deze week. Maar hij was wel gekomen, alleen mijn Lief had m op de tafel gelegd waar hij onherkenbaar tussen de rommeltjes daar was belandt. Ik zag m vanavond opeens liggen. Fijn!

#geluksmomentjes die ik vandaag heb gekregen om te delen:
- @Marleenhellings: Soms heb je dat.. Ken je dat? Zo'n #geluksmomentje... En dat moet je proberen vast te houden!
- @mammachanna: Het geluksmoment van de dag...fietsen terwijl de zon me toelacht, de vogels fluiten en de mist optrekt http://twitter.com/mammachanna/status/375218542385569792/photo/1
- @jollandah: @3ngelenblog Heb ik vandaag zomaar een vaasje verkocht #geluksmomentje Was een klein vaasje, dus een klein momentje ;-)
- @mhoove: @3ngelenblog #geluksmomentje Op gewone woensdag in nazomerzon fietsend croissantjes scoren voor lunch met vrouw en kind. Bijna vakantie.
- @Lyneke1: Ontbijt in de voortuin, dochter fietst over de stoep heen en weer, roept steeds enthousiast 'hoi mam!' #trots #geluksmoment
- @CathyvanBeek56: @3ngelenblog wat enig het lezen v die #geluksmomentjes tovert ook weer #geluksmoment tevoorschijn @RientsRitskes geluk=optelsom v momentjes
- @maartjemaris: @3ngelenblog hoeveel wil je er hebben? Kijk maar op mn tl :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten